Munkatársak

zsuzsa.jpgGyöngyhalászok, akik nemcsak magáért a gyöngyért ugranak a mélybe, hanem azért is, hogy másoknak felmutassák: nézd, milyen szép igazságot találtunk! De vajon érték lenne-e a gyöngy, ha valakinek a markában maradna?” (Müller Péter)

Kölesné Bukovics Zsuzsanna vagyok, a Kiút Egyesület alelnöke, valamint alapító tagja.

1992. óta folyamatosan szociális területen, elsősorban civil szférában, szociális munkásként dolgozom. 

1993-tól Mezei György által vezetett „február3” kutatások kérdőívezésében vettem részt, ez év nyarától az Isola éjjeli menedékhely műszaki és szakmai kialakításának feladatait láttam el, dolgoztam utcai szociális munkásként a Prodomo utcai szolgálatánál, a BMSZKI-ban.
1995. februárban létrehoztuk a Kiút Egyesületet azóta a szociális munkaprogramok szervezője, az utcai szociális munka koordinátora vagyok, valamint az Európai unió által támogatott TÁMOP projekteket vezettem. Ezzel egy időben különböző szocializáló és kulturális programokat (kézműves foglalkozás, nyári tábor) szervezek és bonyolítok le az Egyesület munkatársaival, önkénteseivel a többszörösen hátrányos helyzetű - hajléktalan, roma, nagy családos- gyermekek számára és részt veszek pszichoszociális problémákkal küszködő csoportok tréningjeiben, mint társcsoportvezető.

- Szerveztem az OFA támogatással megvalósult „A hajléktalanok munkaerő- piaci(re)integrációjának lehetőségei Magyarországon” konferenciát.
- Fővárosi Munkaügyi Központ Hajléktalan Iroda „Járható út” programjában vezetője voltam a Kiút Egyesületnél rehabilitációs céllal dolgozó hajléktalan munkatársainak.
- Az „Ötlet program” keretén belül mentora voltam az Egyesülethez munkatapasztalat szerzés céljából érkezett, marginalizálódott (hajléktalan, szenvedélybeteg) önkéntes fiataloknak.
-Több jótékonysági rendezvényt szerveztem közösen az Erzsébetvárosi Közösségi Ház népművelő, művelődésszervező munkatársaival, a Pilisi roma önkormányzat munkatársaival.

A főiskolai, egyetemi szakdolgozataimban a hajléktalanságot, mint szubkultúrát és a munkavilága nyújtotta integráció lehetőségeit jártam körül.

Jelenleg szociális-és mentálhigiénés munkatársként dolgozom éjjeli menedékhelyen, az Egyesületben pedig önkéntesként koordinátori, forrásteremtő, tanácsadói, csoportvezetői feladatokat látok el.

 

 

Boda bogi.jpgBogi vagyok, 24 éves, óvónő, valakinek a felesége, valakinek az anyukája, lánya, testvére, barátnője (a sorrend nem
 releváns). Szóval sokféle vagyok, jelenleg itthon, gyeden.

"Aktív" éveimben óvónőként dolgoztam, előtte pedig a Kiútnál. Pályázatokat írtam, programot szerveztünk gyerekeknek, hajléktalanoknak. Ezelőtt pedig önkéntes segítőként kezdtem a gyerekprogramokon. Ha pedig még jobban visszamegyünk az időben, akkor kiderül, hogy az Egyesület kezdetekor ott tébláboltam a gyerekprogramokon.
Már a suliban is sokszor én voltam a villámhárító és a mindenki anyukája, ezt pedig a Egyesületnél is jól tudtam kamatoztatni. A gyerekeket és a kézművest mindig is szerettem, szóval nemcsak az Egyesületnek és a programok résztvevőinek volt hasznos, hogy ott voltam, hanem nekem is: sok olyan tapasztalatra tettem szert, ami a későbbiekben a szakmai- és a magánéletemben is hasznos lesz.
Jelenleg ahogy időm engedi pályázatok kapcsán támogatom az Egyesület munkáját.

 

 

sara.jpgPaulusz Sára vagyok.
16 éves.

A Raoul Wallenberg Középiskolában tanulok egészségügyi tagozaton.

A Kiútat Kovács Bettina által ismertem meg 2015 novemberében.

Gyerekeknek tartok kézműves foglalkozást másik három barátnőm/önkéntes segítségével. Eredetileg az 50 órás közösségi szolgálatot teljesítettem a Kiút Egyesületnél, de közben annyira megszerettem, hogy maradtam továbbra is. Az ok, amiért megszerettem, ami a kiútat jelenti: a hangulat, a szeretet, amit ott kapok, a társaság, a gyerekek. Ezen kívül rengeteg pozitív feltöltődést is jelent számomra. Életem legjobb döntései közé tartozott az, mikor igent mondtam Bettinek, hogy jelentkezem a Kiút Egyesületbe. :D